Title: Lollipop Chainsaw Post by: s25jin on June 13, 2012, 00:41 The game is fully supported, everything works fine.
thx gildor (http://i.imgur.com/8rNde.png)(http://i.imgur.com/egTSo.png)(http://i.imgur.com/yetkn.png)(http://i.imgur.com/GCjDa.png) Title: Re: Lollipop Chainsaw Post by: stonecoldnuts on June 13, 2012, 16:09 Hi there - does this include static meshes? Thanks!
Title: Re: Lollipop Chainsaw Post by: Gildor on June 13, 2012, 16:11 No, static meshes are not supported (this is reflected in the compatibility table).
Title: Re: Lollipop Chainsaw Post by: qpissledovatel on June 22, 2012, 22:32 извлечение аудио
дорогой нуб, я потратил 4 дня на хоть какое-то вникание в программу и командную строку, поиск методов и я не хочу чтобы ты потратил столько же времени на это. поэтому я опубликую здесь для тебя несколько шагов. тебе придётся досмотреть некоторые мелкие шаги, но, в целом, я надеюсь этот пост поможет тебе извлечь аудио не только из данной игры но и из любой другой игры для xbox/PS3 ------------------------------------------------------------------- итак, чтобы извлечь из lollipop chainsaw музыку, нужно экстрактировать XBOX iso образ с помощью Xbox Image Browse, затем использовать umodel (+ либо батник из темы http://www.gildor.org/smf/index.php/topic,1099.0.html (/smf/index.php/topic,1099.0.html), либо GUI из темы http://www.gildor.org/smf/index.php/topic,334.0.html (/smf/index.php/topic,334.0.html)) затем перевести получившиеся .xma в .wav с помощью FSD Skin Tool by lew046 или если у тебя извлеклись ogg, mp3, то слушать на своём PC, возможно тебе надо будет определить формат файла (расширение) - тогда воспользуйся программой mediainfo. нюанс (только для lollipop chainsaw) - в PS3 iso файлы сразу распаковываются в mp3 (после umodel), но в ужасном качестве - 80 kb/s. в xbox iso битрейт .xma файла примерно=160 kb/s, и качество на голову выше. + команды прописываем в batch файле или ставим галочки в gui это для извлечения только звуков: -sounds -nomesh -noanim -nostat -notex и ещё дополню вырезками из общения с gildor, ему спасибо. также большое спасибо s25jin, он ответил также на часть моих нубских вопросов. ----------- on english ------------------------------------------------------------------- exporting audio dear noob, I spent 4 days on at least some understanding of the program and command line and search for the methods, and I do not want you to spend as much time as me on it. so I will post here for you several big steps. you'll have to watch some small steps, but, on the whole, I hope this post will help to extract audio from not only the game but also from any other game iso for the xbox/PS3 ---------- so, to get the lollipop chainsaw music, you need to unpack XBOX iso image with the help of the Xbox Image Browse, then use umodel (+ or batch file from the http://www.gildor.org/smf/index.php/topic, 1099.0.html (/smf/index.php/topic, 1099.0.html) or GUI from the http://www.gildor.org/smf/index.php/topic, 334.0.html (/smf/index.php/topic, 334.0.html)) then translate the resulting .xma in .wav format with the help of FSD Skin Tool by lew046. or if there were extracted ogg, mp3, listen to on your PC - if you need to determine the format (extention) of the file, use the program for example mediainfo. nuance (only for lollipop chainsaw) - in PS3 iso files directly unpack in to the mp3 (after umodel), but in a terrible as - 80 kb/s. in the xbox iso bitrate .xma file about=160 kb/s, and the quality of a head taller. + command prescribes a batch file or put a tick in the gui this is to extract only the sounds: -sounds -nomesh -noanim -nostat -notex this key "- all" is not needed below I will confirm with fragments of communication with the gildor, thanks to him. also thank you very much s25jin, he also answered a part of my stupid questions. ------------------ поэтому у меня, в связи с тем что был опубликован bat-файл для извлечения всего, Прописывать PATH до umodel в настройках среды не обязательно, мне лично эта идея вообще не нравится. Я предпочитаю держать umodel в том каталоге, откуда работаю с командной строкой.возникает вопрос: если извлекать (модели, звуки и т.д.) с помошью бат-файла -прописывать путь надо (tutorial Esr911)? В моём bat-файле (который из темы "batch export") есть возможность указать путь до umodel если они лежат в разных каталогах. Это опция "set umodel=.....". Quote также, исходя из ваших слов и реакции, дополнительный вопрос - нет (выше написал)даже если запускать umodel.exe из командной строки прописывать путь надо? это вообще нужно делать? Quote Title: Re: Lollipop Chainsaw Post by: TechiTechi on June 19, 2022, 02:57 Will there ever be static meshes support?
Title: Re: Lollipop Chainsaw Post by: spiritovod on June 19, 2022, 16:30 The game is using the same engine as Diabolical Pitch (no wonder, it's the same developer), except for renamed classes. I've updated specific build in this topic (/smf/index.php/topic,8215.0.html), now it should work with both games properly. Most materials will not be linked to static meshes though.
|