March 28, 2024, 23:48
bigger smaller reset     1020px Wide width Full width Reset   * *

Gildor's Forums

  Homepage Facebook Read news on Twitter Youtube channel Github page
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

« previous next »
Print
Author Topic: Lollipop Chainsaw  (Read 10605 times)
s25jin
Newbie
*
Posts: 4


View Profile
« on: June 13, 2012, 00:41 »

The game is fully supported, everything works fine.
thx gildor
Logged
stonecoldnuts
Silver Sponsor
Newbie
**
Posts: 36


View Profile
« Reply #1 on: June 13, 2012, 16:09 »

Hi there - does this include static meshes? Thanks!
Logged
Gildor
Administrator
Hero Member
*****
Posts: 7978



View Profile WWW
« Reply #2 on: June 13, 2012, 16:11 »

No, static meshes are not supported (this is reflected in the compatibility table).
Logged
qpissledovatel
Newbie
*
Posts: 1


View Profile
« Reply #3 on: June 22, 2012, 22:32 »

извлечение аудио
дорогой нуб, я потратил 4 дня на хоть какое-то вникание в программу и командную строку, поиск методов и я не хочу чтобы ты потратил столько же времени на это. поэтому я опубликую здесь для тебя несколько шагов. тебе придётся досмотреть некоторые мелкие шаги, но, в целом, я надеюсь этот пост поможет тебе извлечь аудио не только из данной игры но и из любой другой игры для xbox/PS3
-------------------------------------------------------------------

итак, чтобы извлечь из lollipop chainsaw музыку, нужно экстрактировать XBOX iso образ с помощью Xbox Image Browse, затем использовать umodel (+ либо батник из темы http://www.gildor.org/smf/index.php/topic,1099.0.html, либо GUI из темы http://www.gildor.org/smf/index.php/topic,334.0.html)

затем перевести получившиеся .xma в .wav с помощью FSD Skin Tool by lew046
или если у тебя извлеклись ogg, mp3, то слушать на своём PC,
возможно тебе надо будет определить формат файла (расширение) - тогда воспользуйся программой mediainfo.

нюанс (только для lollipop chainsaw) - в PS3 iso файлы сразу распаковываются в mp3 (после umodel), но в ужасном качестве - 80 kb/s.
в xbox iso битрейт .xma файла примерно=160 kb/s, и качество на голову выше.

+  команды прописываем в batch файле или ставим галочки в gui
это для извлечения только звуков:
-sounds -nomesh -noanim -nostat -notex

и ещё дополню вырезками из общения с gildor, ему спасибо.
также большое спасибо s25jin, он ответил также на часть моих нубских вопросов.

-----------
on english
-------------------------------------------------------------------
exporting audio
dear noob, I spent 4 days on at least some understanding of the program and command line and search for the methods, and I do not want you to spend as much time as me on it. so I will post here for you several big steps. you'll have to watch some small steps, but, on the whole, I hope this post will help to extract audio from not only the game but also from any other game iso for the xbox/PS3
----------
so, to get the lollipop chainsaw music, you need to unpack XBOX iso image with the help of the Xbox Image Browse, then use umodel (+ or batch file from the http://www.gildor.org/smf/index.php/topic, 1099.0.html or GUI from the http://www.gildor.org/smf/index.php/topic, 334.0.html )

then translate the resulting .xma in .wav format with the help of FSD Skin Tool by lew046.
or if there were extracted ogg, mp3, listen to on your PC - if you need to determine the format (extention) of the file, use the program for example mediainfo.
nuance (only for lollipop chainsaw) - in PS3 iso files directly unpack in to the mp3 (after umodel), but in a terrible as - 80 kb/s.
in the xbox iso bitrate .xma file about=160 kb/s, and the quality of a head taller.

+ command prescribes a batch file or put a tick in the gui
this is to extract only the sounds:
-sounds -nomesh -noanim -nostat -notex
this key "- all" is not needed

below I will confirm with fragments of communication with the gildor, thanks to him.
also thank you very much s25jin, he also answered a part of my stupid questions.
------------------

поэтому у меня, в связи с тем что был опубликован bat-файл для извлечения всего,
возникает вопрос: если извлекать (модели, звуки и т.д.) с помошью бат-файла -прописывать путь надо (tutorial Esr911)?
Прописывать PATH до umodel в настройках среды не обязательно, мне лично эта идея вообще не нравится. Я предпочитаю держать umodel в том каталоге, откуда работаю с командной строкой.

В моём bat-файле (который из темы "batch export") есть возможность указать путь до umodel если они лежат в разных каталогах. Это опция "set umodel=.....".

Quote
также, исходя из ваших слов и реакции, дополнительный вопрос -
даже если запускать umodel.exe из командной строки прописывать путь надо?
это вообще нужно делать?
нет (выше написал)

Quote

.... И кстати, о ключике "-all" - для звуков он бесполезен (т.е. ничего не сделает)...
Logged
TechiTechi
Newbie
*
Posts: 14


View Profile
« Reply #4 on: June 19, 2022, 02:57 »

Will there ever be static meshes support?
Logged
spiritovod
Global Moderator
Hero Member
*****
Posts: 1901


View Profile
« Reply #5 on: June 19, 2022, 16:30 »

The game is using the same engine as Diabolical Pitch (no wonder, it's the same developer), except for renamed classes. I've updated specific build in this topic, now it should work with both games properly. Most materials will not be linked to static meshes though.
« Last Edit: June 19, 2022, 16:32 by spiritovod » Logged
Print 
« previous next »
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Leviathan design by Bloc | XHTML | CSS