I search everyware(google, digital,autodesk) !!!! I dont find anything about Animation Remap!
This method I use, it is working, it does not imply the use of motionBuilder:
1. Import in 3d max model from the game, from which you want to get the animation.
-- In the scene: model only with the skeleton of standard bone -- 2. Creates Biped-skeleton, a bone spur, which is already in the scene.
-- In the scene: a model of the standard skeleton bones and biped-skeleton -- 3. Renames a biped-skeleton bones in accordance with the names of the imported skeleton
4. Removes all that imported, leaves only biped-skeleton.
-- In the scene: biped-skeleton -- 5. Import PSA-file from the list choose the desired animations, and harvest twice. Animation should sit on the biped-skeleton.
-- In the scene: biped-skeleton with animation -- 6. Select any bone, open your Motion -> Biped -> Save File. And save Bip-file.
Now this bip-file can be opened at any biped-skeleton and it will work.
ps: option with motionBuilder interesting, will have to try.
in russian:
Этот способ использую я, вполне работает, он не подразумевает использования motionBuilder:
1. Импортируешь 3д макс модель из той игры, из которой хочешь достать анимацию.
-- сейчас в сцене только модель со скелетом из обычных костей --
2. Создаёшь Biped-скелет, подгоняешь под кости, которые уже есть в сцене.
-- в сцене: модель, скелет из стандартных костей, biped-скелет --
3. Переименовываешь кости biped-скелета в соответствии с именами импортированного скелета
4. Удаляешь всё что импортировал, оставляешь только biped-скелет.
-- в сцене: biped-скелет --
5. Импортируешь PSA-файл, из списка анимаций выбираешь нужную, и жмёшь два раза. Анимация должна сесть на biped-скелет.
-- в сцене: biped-скелет с анимацией --
6. Выделяешь любую кость, открываешь закладку Motion -> Biped -> Save File. И сохраняешь Bip-файл.
Теперь этот bip-файл можно загрузить на любой biped-скелет и он будет работать.
p.s.: вариант с motionBuilder интересен, надо будет попробывать.